štvrtok 20. septembra 2007

Prvé tri...

Prvé tri týždne na novom mieste. Čas uteká tak rýchlo, že ani nestíham sledovať jeho tok. Doslova sa len otočím a je čas ísť na obed. A po obede je to rovnaké. Netuším, ako je možné, že je už šesť hodín a za oknami sa pomaly zvečerieva. Plaváreň je miestom totálneho unavenia a zároveň totálneho nabitia bateriek. O jedlo a všetky veci okolo domácnosti sa stará manžel a ja som každý deň viac a viac šťastný, že ho mám. Že sa máme.

Adrenalín vyplavený zo stresu pri zmene zamestnania sa stará o skvelé výkony. Sám seba prekvapujem, keď totálne búram vlastné predstavy o svojich hraniciach. V skutočnosti som ani netušil, kde boli ukryté a ako boli zanesené úplným a únavným stereotypom.

Prvý krát ochutnávam naozajstnú moc. Neskrytú za listy metodík a predpisov. Moje slovo dostalo váhu. Niekto chce vedieť, čo si myslím ja a očakáva, že sa o moje vety bude môcť oprieť. Rozhodujem. Prikazujem. Žiadam...

Zrazu chápem to, ako moc deformuje človeka. Operujúc všetkým, čo som sa naučil o živote, snažím sa nestratiť tú zdravú dávku seba pohŕdania a neprepadnúť tej lákavej ponuke vlastnej dôležitosti. Vidím veci, o ktorých som vždy len premýšľal. Vidím, ako sa s človeka stáva 'Boss'. Ale viem, že zatiaľ som OK, lebo som si sám sebe zároveň pekne smiešny.

Práca ma napĺňa. Ešte len tretí týždeň, ale za sebou už niekoľko kompletných nových strategických návrhov. Teraz viem, že som vždy chcel byť šéf. Naozajstný veľký šéf. Dokážem to. Robia čo chcem a ja sa pri tom necítim byť viac ako oni. A oni to cítia a podriaďujú sa s uznaním. Ty koxo. Som dobrý. Bavím sa. Hrám sa a pritom riadim milióny. Vždy ma to bavilo. Robím čo ma baví. Konečne!

Premýšľal som, prečo som si vlastne taký istý? Veď hlava vytesní čokoľvek. Bez problémov som tri roky nevidel, že som dovolil, aby ma hrubo zneužívali. Čo nevidím teraz? Čo vytesňujem zo zorného poľa?

Hlavu oklamem. To sa mi darí aj nechtiac. Ale telo nie. Telo má svoju vlastnú bunkovú múdrosť zdedenú od praotcov. Telo sa nemýli. A telo mi dáva signály, ktoré som už roky nepočul. Dobre spávam. Baví ma hýbať sa. Som pohyblivejší. A hlavne. Fakt je to tak, aj keď sa to môže zdať hlúpe (možno dokonca nechutné) pravidelne vylučujem. Telo mi jednoducho hovorí. Konečne je všetko tak ako má byť.

No a prečo to sem všetko píšem? Je to vlastne odkaz. Ostrovanka teš sa! Ak ideš robiť niečo, čo si vždy chcela, tak to pravé lietanie ešte len príde.

PS: Občas večer premýšľam nad tým, kedy príde ten správny čas, aby sa moji šéfovia dozvedeli, že ten ich nový šéf, z ktorého sú teraz taký hotoví, je buzna. To bude len tá správna adrenalínová bžunda.

32 komentárov:

Martin povedal(a)...

Super, vsetko nasvedcuje tomu, ze toto bude mat aj pokracovanie. Som zvedavy, ako to prijmu, ked to zistia. Drzim palce!
PS: Aj ja chcem pracu ktora ma bude bavit! Ale ja neviem, co by ma bavilo :))

Nick povedal(a)...

Nastastie som v takej zlej praci robil iba necely rok :)

Kazdopadne v tejto novej drzim palec a dakujem za pozdravy! :D

Anonymný povedal(a)...

sa teším, že sa tešíš. A teším sa na ďalší diel o prekvapených šéfoch :)A teším sa , že sa aj Os určite bude tešiť:)

hroch povedal(a)...

vidis, a ja som sa stal sefom aj ked vsetci vedeli. ale je pravda, ze som len taky maly sef, taky bossik... podla mna to netreba prilis riesit, tvojich sefov nema co zaujimat, s kym spis. pre nich ma byt zaujimavy tvoj prinos a hodnota pre firmu. ja som tu svoju uz dokazal, a to ma tesi...

ale aby som ta trochu schladil, aj ja som prve tri tyzdne v tejto firme bol uplne nadseny a hovoril som si, ako strasne ma to bavi... a dnes by som tiez chcel nejaku pracu, ktora by ma bavila a to som stale v tej istej firme...

FanaticGay povedal(a)...

lukas tak ja dufam, ze toto bude mat pokracovanie ved planujem tam byt aspon 5 rokov :)

FanaticGay povedal(a)...

Nick nieje za co aj tak si nepamatam, kedy som ta zdravil, ale dufal ze pomohlo a si zdravy :)
.
Geermus tak ja zatial fakt netusim ako na to. Tieto veci sa vacsinou nejako utrasu.ň
.
Hroch. To je tazke. Radsej nech to vedia odomna a v case ked im uz naozaj bude jasne co som zac a co pre nich mozem znamenat nez od nejakeho hovada (ano uz sa mi take stalo). Inak psychologovia jasne potvrdzuju ze 5 az sdem rokov na jednom fleku. Cim si mladsi tym menej. A naozqj sa to neoplati natahovat.

Jasper povedal(a)...

... jááááj, ten pocit poznám!
... a som rád, že to ide podľa predstáv

skvelé slovo, bžunda ;)

5-7? A štúdium čo? :D

April povedal(a)...

Fanatic, mozem ist k tebe pracovat? Vzdy som chcela mat dobreho sefa (alebo pre zmenu chlapa - sefa) :)

ps: A co je to "buzna"?
;)

hroch povedal(a)...

no, v mojom pripade su to styri, takze si uvedomujem, ze mam este maximalne este jeden...

a u mna to vedia odo mna, ale poviem to len vtedy, kedy sa niekto spyta priamo. ja som kedysi bol velmi politicky a velmi out and upfront a vmietol som to takmer kazdemu do xichtu. dnes uz taky nie som, lebo som si uvedomil, ze to, s kym spim, nie je to, co ma definuje. uz duplom nie v praci, tam ma definuju vysledky

FanaticGay povedal(a)...

Sorry Jasper ale skola nieje flek. Skola je leharo a treba tam chodit tak dlho ako sa len da. :)
.
April no a co ja viem? Ze buzna? To som v zivote nepouzil. Leda ak v nedelnej kazni.
.
Hroch ja som to prave nerozpraval nikoma a z rovnakeho dovodu ako pises. To s kym spavam ma nedefinuje, ale zial lusdia su vselijaky a tak sa naslo par kokotov (vidis teraz sa to slovo hodi)a ti oznamovali sefom a podobne a... vies co asi dam post. Tak mi to doslo o tom ze jak u nas neexistuje diskriminacia gayov.

Anonymný povedal(a)...

fan, to je skvelee..tak teraz neviem, ci chcem zmenit zamestnanie alebo ci chcem takeho sefa ako si ty..pripadne by som to mohla sklbit..nove zamestnanie s novych sefom:)
a ze pozdravujem mangela
ps:aj teba, os...

ostrovanka povedal(a)...

fany, dakujem za odkaz...

u mna je to vsak trochu ine, nevybrala som si momentalne zamestnanie, po ktorom som tuzila, pretoze ja tuzim pisat a nemusiet sa starat o existencne problemy... zial, toto mi zatial nevyslo a tak som si musela najst cosi, co mi dovoli nestarat sa o existencne problemy a mozno dovoli vo vacsom pokoji pisat :)))

no a potreboala som opustit firmu, ktora nesie atributy toho najhorsieho, co sa na slovensku urodilo...

poeticky to znie asi takto: firma oslov, co si myslia, ze ked si daju farebny postroj, stanu sa z nich dostihove kone...

ostrovanka povedal(a)...

a k tomu poslednemu: musis im to povedat? ja by som teda nie :)))

nie zo strachu ale preto, ze sexualna orientacia je kazdeho sukromna vec :)))

hroch povedal(a)...

os, presne tak

FanaticGay povedal(a)...

ja len zopakujem - nemusim a nikdy som to zamestnavatelom nerozpraval. Ale potom mali raz mensie problemy a vlastne im to v konecnom dosledku ani nevadilo len by to boli radi vedeli dopredu aby ich to v nevhodnej chvili "neprekvapilo" nechce sa mi to tu rozpisovat, ale proste to na nich niekto vytiahol v uplne nevhodnom case a forme e nevedeli zareagovat lebo ich to proste tak sokovalo ze az.
PS - Ale ta posledna veta je aj tak len taky vnutorny pocit a trochu akoze vtip. V tom poste uplne nepodstatna. :)

FanaticGay povedal(a)...

os - zbavit sa somara vo farebnom obôeceni, to je setsakra co oslavovat.

ostrovanka povedal(a)...

ja ti neviem, fany, mne pride uplne absurdne pri nejakej prileztitosti povedat: som hetero, nech vas to neskor neprekvapi :))))

to akoze hovorim o sebe :)))
pretoze budem mat sefku :)

ja viem, zartujem... neviem si vsak predstavit KOHO a PRECO by mala zaujimat moja sexualna orientacia :)))

hroch povedal(a)...

ostrovanka, pocuvaj, ty tu take mudre veci pises. naozaj. uplne suhlasim.

ostrovanka povedal(a)...

hroch :) to bude asi tym, ze som mudra...
no a najma strasne skromna :)

ale teraz vazne...

mozno som ja sama musela prejst velky kus cesty, aby som si uvedomila, ze su veci, ktore su absolutne ale absolutne vecou jednotlivca a to nehovorim len o sexualnej orientacii, ale trebars aj o sposobe zivota...

napriek tomu sa najde vela ludi, ktori maju priam obsedantnu tuzbu radit, no najma sudit...

akokolvek to vyznie zvlastne, naucila som sa nezodpovedat...

ani rodicom, ani detom , ani partnerovi...
vsetci ti, ktorych milujem, maju pravo len na cast mojej bytosti :)

takze cez tuto optiku mi pride uplne absurdne pripustit co len moznost, ze by som sa s takou intimnou vecou, akou je moj intimny zivot, mala podelit s niekym na pracovisku...

mimochodom, akykolvek naznak rozhovoru o sexualenj orientacii by som zaradila do kategorie sexualneho obtazovania :))

Anonymný povedal(a)...

no nech ti to vydrzi co najdlhsie, my vyhoreni pesimisti o to nieco vieme...
myslim, ze to, ze mas manzela malokoho sokne - teda leda nezadane slecny, ktorym si sympaticky, tam moze byt problem :D
Off topic - hladas?
Off topic pre Jaspera - hladas???

FanaticGay povedal(a)...

Ale no :o) sak ja teda absolutne neplanujem na zvolat "plenarku" a ako jediny bod tam riesit svoju orientaciu. ALE. Os sak teda mozeme byt mudry a mozeme pokojne verit (a ja verim tiez) tomu, ze je kazdeho velke gulove do toho s kym a ako zijem. A potom sa este musim prebrat z toho sna (ako som napisal uz sa mi to stalo) a uvedomit si ze zijem na Slovensku. Kde je pokojne mozne. Ze ten najvyssi sef je pradny katolicky homobijec a ze to absolutne nepredycha ked mu jeho obchodny partner po omsi vychrstne do ksichtu, ze aha vy ste taky konzervativec a vas riaditel je aktivny homosexual. Nerobi to v nasej kongregacii dobre meno. Mame sikovnych mladych chlapcov z nasej univerzity. Nevyriesime to?
A ano je fakt ze v takej firme radsej nepracovat. NIKDY. Ani teraz. Takze sorry os ale dnes s tebou nesuhlasim. Rozmumiem o com pises a myslim, ze sa myslis. To co popisujes je stav idealny a ja zijem v stave realnom. Nikdo sa nikdy nepozastavi nad tym ze si hetero. (ja viem zartovala si) ale je velka skupina ludi pre ktorych je homo neprijatelny. Ja som sa s nimi uz stretol. A nechcem tejto skupine ludi venovat svoje schopnosti a za rok prist na to, ze ma kopnu do...
Radsej odidem hned.
.
Uplne nevhodne zavidim kazdemu kto nemal ziadnu negativnu skusenost. Ja sa ich neboim, ale chcem im predist. To je vsetko.

FanaticGay povedal(a)...

ked to po sebe citam tak to vyzera ze som nejaky vazny tak preboha nedajte sa oklamat. Som v uplnej pohode a ani to neplanujem riesit nejako zasadne. Ja som presa skor lenivec a az tak vazne sa neberiem. Tak pekny vecer hrochy a ostrovy :))

Martin povedal(a)...

Ostrovanka - ano, je to sukromna vec, ale ludia su zvedavy a ked vidia ze chalan nikdy nema kocku, tak po case naberu odvahu a sami sa opytaju. povedat vtedy "To je moja sukromna zalezitost"? Aj tak si uz domyslia, ked som nepovedal "Nie"..
Niekedy som rad, ze to nevedia, ale su situacie, ked to cloveka mrzi..

Anonymný povedal(a)...

ja sa s tebou taaaak tesim :)

ostrovanka povedal(a)...

lukas, fany, nechcem vam odporovat, viem, ze homosexualita je na slovensku pre mnohych neprijatelna, nestravitelna, poburujuca a ja presne proti tomuto tmarstvu uz niekolko rokov bojujem...

ja som sa vsak chcela dotknut aj niecoho ineho...

tej tuzby ludi starat sa do druhych...

a takych ludi posielam s prehladom viete kam :)))

to som chcela naznacit, ze sa od isteho casu snazim neposkytovat nikomu dovod, aby sa staral...

FanaticGay povedal(a)...

Ja som to pochopil preto som tam dal aj tu druhu reakciu. Lebo v tomto s tebou vlastne absolutne suhlasim. No niekedy sme asi trosku hysterickejsi. To vies my teplejsi sme trochu teatralnejsi :P (dobre, dobre nie vsetci) Takze tak. :) A prave som sa dnes od Andy dozvedel prekvapenie a uz do nedele ani nedospim. :)

ostrovanka povedal(a)...

som si mohla mysliet, ze to vykeca :)))

FanaticGay povedal(a)...

sak ju poznas :))

sufjan holland povedal(a)...

rad ze zase pribudlo nieco..to mas veru super a to mozme len zavidiet..nakoniec vidis aky si este mladenec:) nie ako my lenive stence.nech sa dari pekne a uspesne sa realizovat.a snad nikto nebude rypat co kde s kym..ako si napisal ze sa nemaju co do osobneho zivota starat...mna to niekedy taak toci..a nie od sefstva kedze ziadne este nemam ale od family:/
btw.bilateralne rozhovory prebehli..sice nie moc dlhe a skor s argumentami ake som ocakaval ale snad svita na lepsie casy.

užoffka povedal(a)...

Jeeeej, fanatic, tesime,tesime,ze sa dari. Cmuky.

Anonymný povedal(a)...

Dlho som tu nebol a velmi sa tesim, ze to mas OK. Inak, myslim, ze moj zivot je moj zivot, pracu by som do sukromia nemiesal a naopak. Drzim Ti palce a pozdravujem :o)
Boris

Anonymný povedal(a)...

Ano-ano, čas od času je třeba změnit fleka. Je lepší, když tu změnu člověk dělá sám od sebe a podle sebe. Horší je, když to někdo udělá za něj. V obou případech to ale znamená změnu. A když se k té změně odhodláme a když je za námi, tak se prostě cítíme silnější než kdykoliv dřív. Fanatiku, ať se daří!