streda 18. apríla 2007

Naši neboli doma...

Naši neboli doma, lebo bolo treba vykonať previdelnú rodinnú návštevu a mne sa podarilo vyhovoriť na priveľké množstvo štúdijných povinností kvoli novej práci. Vyzeral som asi dosť utrápene lebo mi to zožrali. Tak sme celý víkend mali len pre seba a ja som ťa poctivo študoval.

V nedeľu sme pozbierali všetky madrace a vrátili ich späť do postelí a čakali sme na segrin telefonát. Lebo na segru som sa mohol spoľahnúť, že nazabudne zavolať. Gate hore chalani už sme v Bratislave.

Sedeli sme v kreslách v obývačke obložení všetkými učebnicami a vyzerali sme unavane. To z toho štúdia čo nemalo konca a ja som ešte rýchlo študoval tvoj jazyk len také malé opáčko aby sme to stihli včas uťať. Na ORF 1 sme sledovali Treiler. Bežala reklama na Jarmanov film Edward II a vyzeralo to celé tak chrumkavo, že sme na chvíľu prerušili štúdium a mňa napadlo, že by sme si mohli urobiť výlet do Viedne, do kina na premiéru.

Asi o mesiac si mi volal a oznámil si mi, že máš pre mňa parádne prekvapenie a že ma čakáš zajtra pod hodinami a že žiadne výhovorky, proste príď. A prekvapko si mal a fakt super. Ani netuším ako si zohnal lístky na jediné premietanie toho Edwarda na Slovensku. Ale sedel som v Charlise a vedľa mňa napríklad aj majster Bednárik a fim bol skvelý, smutný a hrozivý ako všetky homo filmy zo začiatku 90 rokov. A bol dokoca aj vzrušujúci a to vzrušenie bolo na mne miestami aj dosť vidno. A ak si ho aj majster Bednárik všimol, tak zachoval dekórum. Hoci myslím, že ho nevidel lebo na plátne boli onakvejšie veci k videniu.

Čakali sme na koniec s nepríjemným pocitom, lebo sme dobre vedeli, že Jarman si nenechá ujsť ten literárny Edwardov koniec, v ktorom hrá úlohu posledný smrtiaci sex s rozžeraveným železom. Boli sme z toho prejdený parnym valcom a tmavým mestom sme sa ponáhľali na nočák a videli sme skupinu ožratých chlapov čo na nás cez ulicu kričali. Hej buzeranti a to nás prešiel ten valec ešte raz.

Bol si moja umelecká známosť. Každý týždeň sme videli nejaký klubový film, nejké super divadlo, nejaký úchvatný koncert. Vždy som si myslel, že ľudia čo milujú umenie nemôžu byť zlí. Aký nepríjemný omyl. Sú úplne rovankí ako všetci ostatní, lebo aj ty si sa na mňa vykašľal a zdrhol si niekde preč, niekde kam ja nemám prístup a ani nechcem mať.

16 komentárov:

Jasper povedal(a)...

Hovorí sa, že Rómovia sa rodia s talentom na spev - ale nie úplne všetci. A nedávno som počul, že gayovia sa rodia s talentom na krátke vzťahy... ale nie všetci.
.
Ako ľahko človek uverí, že? A hlavne tým rozprávkarom...

Anonymný povedal(a)...

Veru pravdu mas. Minuly tyzden som pozeral magazin Queer na CT bol diel zo Slovenska. Nieco ako nazorove prejavy slovenskych gayov. V podstate im patri obdiv za to, ze sa tam isli "ukazat" ale aj tak ma jeden mierne vytocil. Lebo sa nechal pocut, ze on je promiskuitny a ze je na to hrdy. Lebo ved ked sme ini tak budme ini a nesnazme sa zit podla zauzivanych tradicnych rodinnych hodnot. Budme iny.
No mal tak dvadsat a neutichajucu potrebu burit sa proti spolocnosti vyjadril tym, ze ak je promiskuitny je iny. Tazko. Bol prilis rovnaky ako velka vacsina dvadsatrocnych. Jeho pocit osobnej odlisnosti bol len poza dvadsat rocneho mladika.
.
FanaticGay

Anonymný povedal(a)...

A Hanka Fabry, s tym svojim milym usnmevom, ona je fakt zlatusik uz len dodala, ze teda ak hovorime o promiskuite tak lesbicke zeny su ovela menej promiskuitne ako heterosexualne zeny. :)))
.
FanaticGay

revo povedal(a)...

ono vraj muzi su od prirody polygamni a zeny od prirody verne.. vraj to je tak kvoli co najvacsej reproduktivnej produktivite.. asi preto aj jasper pocul to o kratkych vztahoch..

kazdopadne toto bol velmi silny post.. cesta domov z kina ma uplne dostala.

Martin povedal(a)...

revo - zeny su verne? Tak do toho vyskumu asi nezaratali totu celebritu, že Čubirkovú, ne? a jej celebritne kamaratky :)))

Ja myslim, ze ten 20 rocny chalan to ma trochu popletene, totizto, hetero-muzi su taktiez promiskuitni, ale hetero promiskuita nie je tak zle brana ako homo promiskuita.. Suhlas?

jasper -tak to som ja vazne nesikovny, kedze mam uz 2-rocny vztah.. fiha, asi som sa zabudol rozist :))) asi nechcem mat talent na kratke vztahy :o)

Anonymný povedal(a)...

Nelutujes.
Inak, fakt. Moj kamos, ten z Vancouveru, ten ma riadne nastval, ked ma nechal na ulici, len tak, pocas dlheho rozhovoru, pretoze zbadal chlapika (nikdy ho predtym nevidel), o ktorom okamzite vedel... (dorozumeli sa zrakom). Este teraz mu nadavam, po 14. rokoch od toho "skandalu", ze to sa nerobi, o.rat kamosa, aj ked je hetero :o) Takze, ano, ja si to na zaklade tejto jednej, jedinej skusenosti myslim. Ste promiskuitnejsi :o)))
Nechal ma stat na Sedlarskej a ja som stale iba rozpraval, ked som zistil, ze nie je pri mne.
Je to asi indivindy, ale kazdy z nas je iny aj v naruzivosti. On mi vsak potvrdil, ze tam kde zije, je beznych niekolkosto roznych partnerov, rocne.
Dufam, ze teraz ma tu niekto neukamenuje, a zo vsetkeho najmenej by som bol rad, keby si to bol Ty :o)

FanaticGay povedal(a)...

No ja ako obvykle - kamenujem ostosest. :) Pocuj lide jsou ruzni. A tiez bola trosku ina doba, asi, aspon mam taky pocit, ze to nebolo pred rokom.
S tou promiskuitou je to otazne. Mal som za svoj sivot dost partnerov ale cesta viedla k tomu jednemu jedinemu. Za sociku si hetero pary brali toho jedneho jedineho v osemnastich a cesta viedla... Nepobnam manzelstvo kde by neprekonavali krizy kvoli nevere ale vysledky su ine, lebo su deti a majetok a svokry a...

Martin povedal(a)...

Fanatic- presne, mna minule napadlo, ze lahsie sa rozide par o ktorom nik nevie (gay) ako par, ktoremu budu vsetci radit, aby pre zachranu vztahu este nieco urobili (manzelia). Ja netvrdim, ze gayovia nie su promiskuitni, ale tvrdit, ze je taky kazdy gay by bola asi blbost. Osobne poznam aj takych aj takych. A to aj medzi homo aj medzi hetero.

Inak anonym, co hovoris na tie deti zo skoli, co sa natacaju na mobil? Zaujimave je, ze zatial to boli len hetero a lezbi.. hnusne male k...y :) Stastie, ze ja deti nikdy nebudem mat, bo by som ich pozabijal :)

germa povedal(a)...

fanatic, my sme prekonávali krízu kvôli inému, nie nevere, ale prekonali sme

FanaticGay povedal(a)...

revo - to bude ta chemia, ale vyvoj nezastavis. Vsetko sa to tu melie jedno cez druhe. Tak ktovie keo je to naozaj :)))
Ge - ano, proste ludia su najroznejsi nech sa na nich pozeras ako len chces. Same originaly.
Lukas - len pekne nic neskusaj :o)) Nemusis mat talent na vsetko no nie :DD
Anonymus - inak ten tvoj kamos co ta nechjal stat na sedlarskej by si to aj opdomna pekne vypil. Zlaty moj sme spolu vonku tak sexualne avantyry si odloz na inokedy. A to ani niesom hetero :))))Ze ano. Takze sa ani necudujem, ze ta poriadne nasral.

Anonymný povedal(a)...

Fanatic Gay: No, pochopil som, ze mal abstak. V 93. roku nebolo este take jednoduche narazit na niekoho. Je Vas furt menej, ako nas :o)
Lukas: Prepac, neviem o tych detoch. Nesledujem take veci. Uz ma to ani nezaujima. Zasadne sa vyhybam podobnym temam, sexu vseobecne. Nebavi ma. Radsej si dam dobru whisky :o)
Sem chodim "iba" preto, ze FG supris pise, a ze ho mam rad. Je to fajn chlap.

illusion povedal(a)...

ten film by mohol byt celkom fajn....

Anonymný povedal(a)...

Kto to bol. sem s nim. Oci mu vyskriabem.:)))
Mangel

Martin povedal(a)...

Mangel to bol vydareny komentar :))

Pecosita povedal(a)...

:) mam doma dvoch mnou milovanych gayov a mam silny pocit, ze su to jedni z najmenej promiskuitnych ludi, co poznam (vratane mna, aj ked ja som inac slusacka).

a vobec tych niekolko dlhodobo stastnych parov co okolo seba mam by som mohla 50:50 rozdelit na gay:hetero, takze asi tak, k jasperikovi najmilovanejsiemu.

tolko k statistike. k postu snad len, ze tolko atmosfery a tak silne viahnutie do prezivania a pocitov z daneho okamihu je podla mna skutocnym umenim :)

FanaticGay povedal(a)...

Pec za statistiku velka srdecna vdaka. Tak nejako to asi bude. A za vyjadrenie k postu. Noooo. Usmievam sa spod privretych viecok a mierne rumeniem. Vies... tak... akoze. :))