streda 4. apríla 2007

Zrazu to ...

Zrazu to bolo tu. Také krásne a naozajstné. Mal som svojho priateľa. Konečne, hovoril som si a žiaril by som šťastím a každému by som to vykričal keby... Keby som sa s tebou, u teba, s nami neschovával. Bola taká doba. Moja prvá naozajstná láska. Prvý naozajstný vzťah.

Bol som vlastne mladíček a ty, ty si bol muž. Dospelý, starší o viac ako desať rokov. Tichý premýšľavý. Zle si chodil. Kríval si, aj jedna ruka nefungovala celkom tak ako by mala a vždy si mi hovorieval. Dávaj si pozor decko. Nevieš kedy sa ti môže pritrafiť niečo zlé. Jeden deň beháš a druhý deň môžeš byť na vozíku. Musíš byť opatrný a nie ako splašené decko.

Tajné stretávanie v tvojom byte. Zastreté hrubé závesy. Tiché vyznania. Budeš ľutovať hovoril si mi a ja som nechápal prečo. Pol roka. Ukradnuté večery. Ukradnuté noci. Nikdy som neoľutoval.

Spoločný smiech nad tvojimi uletenými vtipmi.

Bože môj, decko, čo si si to zasa na seba obliekol. No vidíš aj mama sa čudovala. Mama má pravdu a ty si blázon a mal by si ju viac poslúchať.

Čo ty sa chceš bozkávať? S chlapom? No to je koniec sveta!

Dávaj si pozor decko, po svete chodia všelijaký uchyláci. To svet nevidel dvaja chlapi spolu v posteli... a že vraj sa to volá buzeranti.

Možno od teba som sa naučil schopnosti smiať sa sám zo seba.

Klamstvá rodičom. Dokázal som si vymyslieť hocičo. Pol roka. Je to vôbec vážny vzťah? Prijali ma do školy a ja som sa tešil, že budem znova študent. A k tomu tak blízko pri tebe, každý deň. Z okna učebne som mohol vidieť do tvojho bytu. Namiesto prednášok len ty a ja a nekončiace objatia. A ty si stále opakoval. Budeš ľutovať. Na škole si nájdeš mladšieho... Nerozumel som prečo ma vyháňaš. Nenašiel som si nikoho.

Zajtra prídem ráno, zapíšem sa na prednáške a zdrhnem. O deviatej som u teba. Nie nechoď, nebudem doma.

Nakoniec si ma vyhnal. Poslal si ma hľadať mladšieho a ja som sa nemal ani kde vyplakať. Len som zaťal zuby a odišiel. Neoľutoval som nikdy a ani som si nikoho nehľadal. Dlho. Nedal si mi ani príležitosť sa rozlúčiť a ja som sa bál. Bál som sa obťažovať. Bál som sa že keď prídem k tebe nájdem ťa s niekým iným a tak som radšej nechodil.

Aspoň som ti občas zavolal. Pýtal som sa ako sa máš a ty si studeným hlasom odpovedal, že dobre. A potom si sa odsťahoval preč. Už som o tebe nevedel celkom nič.

Prechádzal som cez ulicu a ty si tým svojím opatrným, trochu neistým krokom kráčal proti mne. Nespoznal si ma. Nemohol si. Vyzerám celkom inak. A na malú chvíľu sa mi vrátila tá kovovo nahorklá chuť do úst.

Len na chvíľu kým som si uvedomil, že vedľa mňa kráča manžel. Rozpráva niečo o kelegyniach a práci, je aj trochu rozohnený. Skočil som mu do reči. Vieš čo, pozvi ma na tvarohovú štrúdľu dobre? A kašlime na kolegyne. Povedz, keď budeme mať raz svadbu, koho pozveme? Smeje sa mi. Ty si večné decko!

Chcel som len. Poslúchol som ťa. Našiel som si mladšieho. Nepomohlo. Stále som bláznivé decko.


24 komentárov:

hroch povedal(a)...

good one. len pozor na hrubky...

FanaticGay povedal(a)...

Au :) viem, ze mas pravdu. Vzdy sa dam vsetko poopravovat, tak neviem preco tento nie. Nasiel som zatial styri, tak dufam, ze toho nebude viac.

germa povedal(a)...

konečne mi raz nevadia hrúbky, ale ty si výnimka, fakt.

lota povedal(a)...

nie si decko...alebo si...ja neviem, ked potrebujem, aby si bol dospely a objal ma, tak to vies krasne. Ked potrebujem smiech, vies dat ten detsky...Si zazrak.-)

MorningDew povedal(a)...

decko je vždy úprimné, plné emócií a lásky...a vie snívať aj s otvorenými očami, objať a aj pohľadiť, keď nám je všelijako...takže ako, si či nie? :)

FanaticGay povedal(a)...

Ge - ty vies ze sa snazim a obcas mi niekto pomaha, ale zatial sa neozvala :)

Lotka - a zasa sa mozem cervenat

Morning - no ako to mam vediet Lotka aj manzel hovoria, ze ano. A mozem neverit vlastnemu manzelovi. Povedz.

ostrovanka povedal(a)...

fan, to je zvlastne, neviem si ta predstavit ako decko :) ibaze by si potreboval obcas jedno moje objatie... vtedy by si bol ako dieta :)

ostrovanka povedal(a)...

inac... dojimavy post...ako vsetky tvoje...

rainbow povedal(a)...

"your best friend is the child inside". je to tak a toho sa drz. nikdy sa nesnaz zbavit sa toho decka, ktore je v tebe. potom z teba ostane uz iba unaveny a starnuci muzsky.

Anonymný povedal(a)...

Os - niekedy ti ho mozno ukazem :))
Duha - ano.
.
fanaticgay

illusion povedal(a)...

ja by som furt po takychto postoch daco napisala, ale ked ja nemaaaaaaam sloooov... boooze. ma to chytilo za srdiecko. a pripomenulo mi to vela veci v mojom zivote.

hlavne nenechaj to dieta inside dospiet. prosim.

sas povedal(a)...

velmi pekny post, trocha nostalgicky.
Ved aj tak sa vravi, ze v kazdom muzovi zostava kus chlapca po cely zivot.
Vies co, rozmyslam, preco sa mi tusim vsetky tvoje posty pacia...ze to je tym, ze si uplne normalny, uprimny, na nic sa nehras, nepózujes, neafektujes...ako ehm, no.. povedzme ze zeny (take bad girls)

Anonymný povedal(a)...

Mrazilo ma, niektori ludia to so zodpovednostou prehanaju, ale tento bol OK. Uzasny clanok.

Martin povedal(a)...

Pekne, ale riadne som sa zlakol !!!
Predposledny riadok totiz je:
Poslúchol som ťa. Našiel som si mladšieho. Nepomohlo. Stále
...
A uz som si myslel, ze v tom spodnom riadku bude napisane "ta milujem" ...

Nastastie tam cakalo to blaznive decko :)))

S. povedal(a)...

je to tak, straz si to svoje vnutorne dieta ako oko v hlave. je zivotne dolezite. :)

Zasnívaná povedal(a)...

mam rada takych ludi,co si vedia uchovat to dieta v sebe. a mam rada ludi, ktori vedia spominat s takou laskou a pritom milovat niekoho aj v tomto momente.

Anonymný povedal(a)...

Jasne, ze je decko.Mali by ste ho vidiet napr. pred Vianocami, alebo ked vie, ze uz mam pre neho kupeny darcek. On to nie je schopny vydrzat.:))

mangel

Anonymný povedal(a)...

Jasne, ze je decko.Mali by ste ho vidiet napr. pred Vianocami, alebo ked vie, ze uz mam pre neho kupeny darcek. On to nie je schopny vydrzat.:))

mangel

Anonymný povedal(a)...

prva laska je pokus o dokonalost ...
a koho to pozvete na tu svatbu?

FanaticGay povedal(a)...

elizabeth, Chces vidiet cely zoznam?

rainbow povedal(a)...

fg, ak by ste chceli pozvat kazdeho, kto vas ma rad, asi by ten zoznam musel byt napisany na rolke toaletaku. potom by sa tam mozno zmestili vsetci. mozno. :-))

Jasper povedal(a)...

Elisabeth to skvelo... prvý vzťah je pokus o dokonalosť. A ten tvoj prvý - chápem ho, pretože si akosi viem predstaviť ten strach v jeho očiach, že mu odídeš za niekým mladším, že sa rozhodneš, že tvoj život chce má ísť inam a inak. A potom, je ľahšie odohnať partnera a zraniť tak sám seba, než aby si ho zranil ty, keby si ho opustil. A vôbec si nie som istý, že by sa niekedy vedel upokojiť a dôverovať bez reptania...

Ale to všetko už vieš, o vzťahoch a ich zvláštnej dynamike... ja na to zatiaľ len prichádzam.

FanaticGay povedal(a)...

Jasper a vies, ze aj tato cast ma svoje caro. Ked budes uz starsi tak biudes mat na co spominat. Aj ked je to ako v tom romane od Sary - Na lasku sa nezomiera ale niekedy to kurevsky boli.

iviatko povedal(a)...

hrubky? toto sa tu riesi?
ja mam mraz na chrbte...krasne pises. Velmi rada ta citam...