utorok 8. mája 2007

Videl som...


Videl som v meste tvojho syna. Musel byť tvoj. Lebo bol krásny, rovnako ako ty. Bol si ako grécky boh, čo zostúpil z Olympu a ja som nechápal prečo venuješ svoje pohľady mne. Tmavovlasý anjel s telom Adonisa.

Ležal sme v tvojej posteli vedľa seba nahí a ty si mi len tak medzi dvoma potiahnutiami s cigarety povedal, "Budem sa ženiť. O týždeň v sobotu."

"Čože ženiť? Ako to myslíš? Ty sa chceš oženiť? Sľuboval si, že budeme spolu. Ja som ti veril."

"Na nás dvoch sa nič nemení. Ožením sa, lebo to tak bude jednoduchšie. Ty budeš stále so mnou."

"Nie, stále nie. V noci budeš s manželkou, na dovolenke budeš s manželkou..."

"Netráp sa tým, niečo vymyslíme. Veď aj pred mesiacom sa ženil Peter a boli sme mu na svadbe. Prídeš? Chcel by som aby si prišiel."

"Peter ma nezaujíma, nijako ma nezaujíma..."

"Nevyvádzaj, pozývam ťa, mohol som sa na teba aj vykašlať, ale ja chcem s tebou zostať"

Šiel som, šiel som na tvoju svadbu, tancoval som s tvojou manželkou, bozkával som sa s tebou na záchode a potom aj...

Tvoj brat prišiel a postavil sa k vedľajšiemu pisoáru: "Nepobozkáš ma?"

"Čo, ja? Teba?", nič som nechápal. Šiel som na tvoju svadbu, tancoval som s tvojou manželkou, bozkával som sa s tebou na záchode a potom aj s tvojim bratom. Nevedeli ste to o sebe a ja som cítil stále väčšie a väčšie zhnusenie zo teba samého. Zhnusenia nebolo nikdy dosť. Sedel som s tvojou spolužiačkou. Zabával som ju. Vždy som bol zábavný. Zabával som sa a pil. Všetko sa mi zlieva. Tvoja chuť, chuť tvojho brata, tvojej spolužiačky.

Pamätám si len jedno, aké to je zvracať od žiaľu. Dočerta s tebou. Videl som v meste tvojho syna. Bol krásny ako ty pred dvadsiatimi rokmi, až sa mi chcelo vykríknuť tvoje meno a... možno ho udrieť. Možno... Nie.

Je to preč. Všetko je preč. Tie spomienky už lietajú okolo mňa len keď mi ich niekto pripomenie. Nebudím sa v noci spotený s mokrými očami. Nanajvýš ma zobudí chrápanie môjho manžela. Vtedy však vždy znova zaspím. Spokojný.

26 komentárov:

Martin povedal(a)...

.. nemám slov .. Asi musím viac popremýšlať, ako to správne okomentovať.

Anonymný povedal(a)...

fan, takze sa to da....
spokojne zaspavat...

FanaticGay povedal(a)...

Lukas - no asi chapem moc sa to okomentovat asi neda.
.
Arwen - presne preto som toto napisal. A asi aj viaceri by to vedeli. Ano, da sa to.

Martin povedal(a)...

No bola iná doba. Keby mi moj priatel povedal, ze sa ide zenit, ze tak to bude mat jednoduchsie, asi by som ho nakopal. Ja som o tom uz pisal, ze namam rad muzov, ktori su neverni. No a co sa tyka toho bozkavania s jeho bratom - to mi pripada ako nejaka blazniva americka komedia, ale zivot niekedy prinesie take veci, ze sa nad tym neskor clovek pozastavi a kruti hlavou, co spravil..

lota povedal(a)...

neviem, co je lepsie...
Ci si take veci pamatat, aj to zhnusenie zo seba, aj tie chute a vone...
Alebo to cele jednoducho zabudnut...? Aj kvoli sebe ale aj kvoli tym druhym, co pridu? Chcela by som, aby fungovala ta druha moznost, tentoraz ale z cireho sebectva...

Anonymný povedal(a)...

fan, po troch rokoch, po milovani, pri cigarete mi povedal: ozenil som sa...mna to stalo pat rokov zivota, potom este dva..teraz mi ho je luto, lebo je sam, manzelka mu zomrela a ma dve male deti...

Anonymný povedal(a)...

fan, po desiatich rokoch spolocneho zivota v noci po jednom milovani mi povedal: odchadzam, zalubil som sa do inej...

stalo ma to dalsich desat rokov zivota...

desat rokov som sa budila s placom...

illusion povedal(a)...

fany, mozem? posielam jedno silne virtualne objatie... mne by to pomohlo, snad aj tebe... trosku

-- kamikatze -- povedal(a)...

na takychto tvojich pribehoch je uzasne to, ze napriek tomu ze su do istej miery divne a zvratene, dokazal si zostat citlivym a milujucim... respekt.

Anonymný povedal(a)...

Lotka mozno by mohla... nie nemyslim, ze funguje. Neda sa to celkom zabudnut, len mame sancu, ze to prestane ovplyvnovat nas zivot, nase konanie, nase myslienky.
.
Os aj MG vlastne on bol ten pri ktorom som sa rozhodol, ze zostanem sam. Bude to tak jednoduchsie. Nezostal som. Cakalo ma tazke bolestive, ale nadherne obdobie hladanie seba sameho. Tie slova ako z americkeho filmu. Idem hladat seba sameho su v skutocnosti strasne tazkou cestou. S bolestami az na hranici. Trvalo to skoro sedem rokov.
.
Il - dakujem, ale bolo to davno naucil som sa z toho vytazit to co ma posunie dalej. Ale kazdopadne dakujem.
.
Kami - vies napriek vsetkemu to aky budeme nemusi byt dosledkom toho co sme prezili (myslim to tak priamoumerne). Vlastne si myslim, ze vzdy je to dosledok nasho vlastneho rozhodnutia.
.
FanaticGay

Anonymný povedal(a)...

si uzasny clovek...a celkom fajn vediet, ze uzasni ludia maju nie vzdy uzasne cesty.

Anonymný povedal(a)...

no kam kuknes sama buzna, no nejeblo by ta? ;)
Ked budem mat cas, budem citat, toto vyzera byt zaujimavejsie, ako poviedky, ktore ma prestali bavit po druhej casti z ineho blogu ;)

Anonymný povedal(a)...

still no tak ty si mi tu chybal. Ale nesmut slubil som ti to. Raz ti to spravim.
.
Medenka nuz dakujem ti. Uvidime sa. Dufam coskoro.
.
FanaticGay

germa povedal(a)...

krásna životná vyváženosť - zhnusenie a spokojnosť, treba tým všetkým prejsť, aby sme si užívali spokojnosť.

Anonymný povedal(a)...

Ja nechrapem..
mangel

Anonymný povedal(a)...

Germa - tresla si klinec po hlavicke uplne presne. ROVNOVAHA.
.
Veru tak mili mangel :))) hlavne tuto noc si nechrapal priam ukazkovo.
.
FanaticGay

Martin povedal(a)...

- Mojko, nechrápem ja v noci? -opýtal sa ma priateľ.
- Neboj, keď sa zobudím a budeš chrápať, kopnem ťa do hlavy a prestaneš! Rýchlo ťa to odnaučím.
- Tak veru, že ma odnaučíš. Radšej ani nezaspím ! :)))

Anonymný povedal(a)...

No teda ty si na neho drsny. Ale spravne chlapov treba drzat nakratko :)))))
.
FanaticGay

iviatko povedal(a)...

pekne, velmi pekne.
Mozes mi prezradit, ako dokazes zaspat, ked tvoj manzel chrape? :)

Anonymný povedal(a)...

:))) Iviatko to je zvyk. Neviem ako dlho si vydata, ale po 15 rokoch manzelstva nezaspis bez toho chrapania.
.
FanaticGay

iviatko povedal(a)...

no, to uz budem asi stara a hlucha, ked bez toho nedokazem zaspat :)))))))
Sme spolu 7 rokov, ale teraz som uz na nervy z chrapania...naozaj.
Ale nie o tom som chcela...velmi pekne citanie...

užoffka povedal(a)...

Do plaču mi je. Spomienky by sa mali dať niekedy vymazať. Alebo ani nie.

Anonymný povedal(a)...

Nie nie,spomienky si treba uchovat,aby clovek neurobil znova taku istu chybu.Co keby sme zabudli na Hirosimu?Och,dramatizujem.Ale niektore veci proste zabudnut nemozeme a je to tak dobre!

Aventerra povedal(a)...

mas manzela? som nevedela.

inak to musi byt dobry pocit, vediet napriek vsetkemu zlemu i dobremu spokojne zaspavat.

FanaticGay povedal(a)...

Ave - si nevedela, ze mam manzela? No spominal som ho v poste, ktory som mu venoval k 14-temu vyrociu o veceri vo fontane.
uzoffka - vies co suhlasim s tigrikom, spomienky si treba nechat, len tym jednym netreba dovolit aby nas nicili a ovplyvnovali a tym druhym nesmieme dovolit aby nas prestali ovlazovat a ovplyvnovat (hadaj ktore su ktore :)))))

Úplne iná povedal(a)...

Ja ako nestranny pozorovatel potvrdzujem, ze Fanatic, ani jeho manzel nechrapu.
Moj nastavajuci chrape a nikdy som si to nemyslela, spim pri nom ako zabita a len obcas ho vnimam. A ten pocit, ze je tu a obcas mi len tak, zo sna povie: "Andrejka", a usmeje sa, to je vonco!