streda 7. marca 2007

Mal si hrubú čiapku...


Mal si hrubú čiapku nasadenú smiešne až na uši a presne také isté staré a nemoderné rifle ako ja. Ale v očiach, v očiach ti svietilo zvláštne mäkké svetlo a neprekryl ho ani pocit viny, s ktorým sme kedysi všetci tak úpentlivo zápasili.

Bola zima. Všade kopy snehu a my sme šli do lesa, aby sme boli spoň chvíľu sami. Už bola skoro tma a moja šerosleposť ma dostihla. Nevidel som nič keď si sa ku mne pritisol. Ako slepec som šmátral ústami a rukami okolo seba. Pošepol si mi: "Chcem, aby to bolo také, ako keby si ma miloval." Ale ja som ťa predsa miloval. Miloval som ich všetkých pred tebou aj po tebe. Vždy som veril, že tento je ten pravý, že tento je ten na celý život. Aj pri tebe som tomu veril. A najviac som veril pre to mäkké svetlo v tvojich očiach.

Stáli sme dlho v objatí. Aj sneh sa rozhodol, že nás prikryje a spustil nám na hlavy svoje čisté perie z krásnej, ale mŕtvej vody. Chcel som ťa hladiť po vlasoch ale nedovolil si mi vziať ti tvoju hrubú čiapku nasadenú smiešne až na uši. Tak sme sa bozkávali a ty si spravil niečo, o čom sa nepatrí písať a tvoje ústa boli horúce a môj vzdych dlhý, ako posledný. A potom som ti vrátil všetko a chutil si ako naozajstná láska.

Odišiel si v hrubej čiapke nasadenej smiešne až na uši, bez rozlúčky, iba zo slovami" "Už nikdy."

Nehovoril si pravdu.

Narazil... nie vrazil som do teba pod obchodným domom plným oblečenia. Povedal som iba: "Prepáčte." Až to, že si stuhol a nehýbal si sa, ma prinútilo pozrieť sa na teba. Až to ma prinútilo pozrieť do očí mužovi v hnedej sutane s motúzom okolo pása. Chýbala mi tá hrubá čiapka nasadená smiešne až na uši. Skryla by bezvlasý krúžok na temene tvojej hlavy. Mal si stále to mäkké svetlo v očiach, ale pozeral si bokom a ja som celkom automaticky spravil dva kroky vzad. Pokročil ku mne a konečne si sa na mňa pozrel.

Otočil som sa ti chrbtom a prešiel som cez cestu sadnúť si na starú lavičku. "Chcel by som..." Povedal si, ale ja som ti skočil do reči. "Nie!" Vlastne som to vyhŕkol, lebo som vedel, že pre to mäkké svetlo v tvojich očiach spravím čokoľvek. A už som nechcel spraviť čokoľvek. Chcel som zostať celý len pre toho jedného čo na mňa čakal doma.

Trochu si sa zasmial a povedal si "Počkaj. Chcem ťa požiadať aby si mi odpustil"
"Ja? Ak si si odpustil sám, môžem ti odpustiť aj ja."
"Počkaj, chcem ti to vysvetliť. Vieš, chcel som vedieť čoho sa vlastne vzdávam, chcel som poznať veľkosť mojej obete..."
"Bóže. Chceš mi povedať že si si medzi sexom a bohom vybral boha? No tak blahoželám."
"Sex? Aha, áno sex. Na ten som zabudol. Pamätám si len to dlhé objatie a ako na nás padal sneh. Nevyberal som si medzi bohom a sexom, to by bolo jednoduché. Vyberal som si medzi bohom a tebou. Viem že sa ti to zdá čudné. Veď sme spolu boli len jeden, jediný krát. Ale ja... poznal som ťa dávno pred tým než sme spolu boli v lese. Prvý krát som si ťa všimol najmä pre tie tvoje oči. Bolo v nich také mäkké svetlo. Zamiloval som sa do teba tak bláznivo. Vídal som ťa skoro denne ako kráčaš do školy a ako sa meníš a to mäkké svetlo ti z očí nikdy celkom nezmizlo. Videl som ťa tancovať v divadle a zo všetkého si pamätám len tvoj láskyplný pohľad, keď si sa pozeral do hľadiska, vždy som si namýšľal, že pozeráš na mňa. Miloval som ťa a chcel som ťa cítiť aspoň raz. Len jediný raz ťa objať, tak silno akoby to bolo na celý život."

Srdce mi zostalo stáť. V ústach mi vyschlo. "Ale, pre teba to bolo na celý život. Odpúšťam ti. Odpúšťam ti a verím, že aj tvoj boh ti odpustil."

"Ak mi odopustíš ty, nebojím sa už ani jeho."

A znova si odišiel so slovami "Už navždy."

28 komentárov:

germa povedal(a)...

už som si to prečítala dvakrát a stále nemám dosť - je to fakt veľmi pekné čítanie

Reed povedal(a)...

hm... je.

FanaticGay povedal(a)...

Aspon som rad, ze sa vam to paci, lebo lahke to teda nebolo.

germa povedal(a)...

myslis to pisanie, alebo to ine?

sas povedal(a)...

ja som tu u teba nova, nepozname sa. citala som zopar tvojich veci,ale toto, co si dnes postol, to je take silne, ze som nemohla odolat. Velmi sa mi to pacilo.

SEMIRAMIS povedal(a)...

Velmi silny ludsky pribeh a pekne napisany...

FanaticGay povedal(a)...

Gema - myslim to ine. Musel som to statocne predychavat. Lebo to bol dovtedy prvy muz co mal v ociach nieco take ako ZIVOT a nie SEX.
,
Sasanka teba ja uz davno navstevujem v hlbinach. Tak niekedy sa aj ozvem :)
.
semiramis vdaka a vitaj. Teba nepoznam ale kuknem

Stephen Woolf povedal(a)...

to vyhnutie sa tej situácii v lese bolo skvele napísané

Úplne iná povedal(a)...

uaaaaaauuuuuu!
Mäkké svetlo... ďakujem, urobil si z dnešného dňa - blbca aspoň trochu znesiteľný dník.

Jasper povedal(a)...

au. doprdele.

Anonymný povedal(a)...

som rada, ze si mi dovolil sem nazriet. budem nazerat casto. dakujem.

ostrovanka povedal(a)...

fuhha, hrdlo mam zovrete, normalne sa mi chce plakat, citala som vselico, ale toto....tak toto bola sila....

illusion povedal(a)...

jeeeeeej.... to je vsetko, co mozem povedat. a este tap tap.

FanaticGay povedal(a)...

No tak vam teda dakujem. A som naozaj rad, ze sa vam moje pismenka pacia. A vlastne som aj pocteny.

umbrella povedal(a)...

chjooo

Anonymný povedal(a)...

Bolo to naozaj pekne Bobinko.

lota povedal(a)...

krasne, fungay...
Niekedy si chceme ukradnut len to jedine objatie, jediny jeho vydych a nadych pri uchu, jediny dotyk, aby sme sa vyzbrojili na dlhy cas. Staci nam to. A mozno preto, ze vieme, ze viac ziadat sa neda...Preto byvaju taketo momenty najsilnejsie...Dik za citanicko.-)

Nick povedal(a)...

ehm

maxim povedal(a)...

veľmi pekné...prečítal som celú tvoju tvorbu...páči sa mi ako bojuješ o svoje právo...na lásku...

Anonymný povedal(a)...

och, to je také smutnokrásne...také jemné, láskavé...

Anonymný povedal(a)...

shuuua...

next time more fanatism less gay... :)

Martin povedal(a)...

Jéj, no ja som tiež robil v lese priatelovi to o čom sa nepatrí rozprávať a prichytila nás pri tom jedna psíčkárka... Sviňa jedna! :)))
(štastie, že už to môžeme robiť doma :) )

Aventerra povedal(a)...

to muselo byť ťažké, dostať sa z toho. čo i len nemyslieť, nie to zabudnúť.. a hádam, že si nezabudol, je dobre.. aj také spomienky, kt. sa zadajú byť smutnými, vedia byť krásne. podľa mňa je táto jednou z nich. o to krajšia, že to natoľko precítiš. :)

tento post má v sebe zvláštnu silu. hneď si ľudskú dušu unesie, aby ju doviedol do úžasu svojím obsahom. :)

FanaticGay povedal(a)...

Lukas ved - doma je doma :))
aventerra - Dakujem za krasnu reakciu.
maxim - diky no ja sa dnes uz snazim trochu viac bojovat za pravo inych. Ak to zvladam.
Hrosica - tvoje zvieracie meno je mi tak sympaticke...takze diky za reakciu

Pecosita povedal(a)...

buch buch...buch buch.

Anonymný povedal(a)...

neprekryl ho ani pocit viny, s ktorým sme kedysi všetci tak úpenlivo zápasili.
.
.
Pocuvaj, alebo nie, ved Ty vies...
Sakramentsky dobre si to vyjadril.

sas povedal(a)...

citam to uz neviem kolkykrat...je to plne citov, zivota...

ostrovanka povedal(a)...

detto