streda 21. februára 2007

Keď mi šéfka súboru..


Keď mi šéfka súboru oznámila, že idem na sústredenie ako šéf pre repertoár, fakt som sa potešil. Že do Prievidze a že do rovnakého hotela v ktorom som nemohol spávať pre neutíchajúce erekcie v čase keď som ešte sám cvičieval do úmoru som sa chvalabohu dozvedel až neskôr.

Všetko sa vrátilo. Tak bolestivo a zároveň sladko. Ani netuším ako som to zvládol. Vlastne viem. Nezvládol. Všetky tie emócie sa miešali ako bláznivé a vylietali zo mňa von v podobe nechutného sadistu. "Poriadne! Ak sa ti nechce robiť to poriadne moja zlatá, vyser sa na to! Tanec je svinská záležitosť. Nič krásne nečakaj. Videla si niekedy Nurejevove nohy! Hej mladý muž. Pre teba to platí tiež. Buď si chlap alebo handra! Čo gule si stratil na pažiti. Tancuješ jak..."

Vykrikoval som ako zmyslov zbavený, ale nevykričal som nič. Ohrdnutú lásku z puberty nevykričíš. Ťahal som ich za vlasy a buchnátoval ich po chrbtoch, ale nevytiahol a nevybuchnátoval som nič. Urazené ego sa nevytiahne nevymláti. Hnisá si vo vnútri stále ďalej.

Cez pauzu som sa potom úplne nezmyselne vyteperil na to isté prírodné kúpalisko, ktoré som si pred rokmi neužil. Nezmyselne preto, lebo voda v ňom bola smradľavá a špinavá. Neslúžilo už ničomu inému len ožratým nezamestnaným čo v ňom grcali lacné pivo. Tam si ma našiel.

"Inak bývaš vtipný a celkom príjemný", povedal si mi: "Ale teraz je z teba sadista." Fakt to bola potrebná facka uznávam.
"Sadista? Netrep. Chcem, aby ste boli dobrí."
"Ty trepeš. Niečo ťa serie. Baby sú z teba úplne otrávené. Ale nikto nevie čo ti je."
"Čo mi je.." ani netuším prečo, ale všetko som ti to porozprával. Také ucho a ja som sa rozlial ako na spovedi. Počúval si bez pohnutia. Netuším ako dlho a nakoniec si povedal "Husté... asi potreboval nahoniť ego. Ale ty to hádam nepotrebuješ." Druhá zaslúžená facka.

Potom sme išli na obed a ty si ma úplne vážne pred celou tou Prievidzou chytil za ruku. A povedal si: Keby niečo tak nič. Jasné. Ja len, že v podstate je s tebou fakt sranda."
"Aj tak to iba hráš, dobre viem, že si na baby."
"Hej viem, že to vieš. Ber to ako úplatok." a chytil si ma okolo pliec. Bože - chodilo mi po rozume - Také ucho sopľavé a jak ma zotrel.

Dve zaslúžené facky stoja za to. Prebudili vo mne konečne poriadneho učiteľa. Určite to bolo najlepšie sústredenie aké som kedy zažil. Podarilo sa mi mnohých z vás naučiť o tanci dôležité veci. Naučil som vás, že nie ste stroje, že ste umelci. Tanec je predovšetkým umenie, nie výkon a kto tvrdí opak je zadubenec čo sa bojí vlastných pocitov. Naučil som vás ako sa v tanci hľadá srdce, ako sa do tanca vkladá srdce. Zrazu som nekričal o tom ako vysoko máte mať nohy a špičky. Zrazu sme sa bavili o tom, že chcem vidieť čo cítite.

Aj s teba sa to leto stal tanečník. Viem to, videl som ťa v telke ako si skákal v Holandsku. Kurevsky dobre. A vravel som si, že mám kúsok z tej tvojej slávy prišpendlené na triku.

Inak mal si pravdu tú teplú úlohu v mojom vtedy novom balete si dostal zo škodoradosti. Mal si najkrajšie ryšavé vlasy aké som kedy na chlapovi videl.



21 komentárov:

Anonymný povedal(a)...

Najlepšie, čo si napísal.
.
Ale... je to reálne?

Anonymný povedal(a)...

reálne, nereleálne... ale určite zimomriavkové... ;)

Aventerra povedal(a)...

tie tvoje príbehy... sú pekné. a dokonca ich prečítam na jeden šup, čo je u mňa nezvyklé. :)

FanaticGay povedal(a)...

Ja len na okraj ak su to memoare tak je v tom aspon tak tristvrte pravdy zbytok je umelecka skratka ked napriklad jeden chlap predstavuje v skutocnosti dvoch alebo dvaja jedneho, ale casto je to pravda uplne vsetko.
Ak si budem vymyslat tak slubujem, ze to bude zardene inde ako do memoarov.
Jo a inak diky.

Reed povedal(a)...

teraz trosku odveci, a mozno ani nie tak moc:
asi mas dobru disciplinu, myslim, sebadisciplinu - po fyzickej stranke :) daj daky recept, ako si ju vypestovat v zimnom obdobi, pretoze cez leto to cloveka taha von za fyzickymi aktivitami, no v zime hnijem ako taka hruska :(
(do paze, aj koleno boli. uz budem ako nick, ze budem vzlykat, ze sa pocasie meni...)

FanaticGay povedal(a)...

reed - sebadisciplinu mam na prd. Ale ked uz citim ze fakt, fakt treba tak u mna v zime plavaren. Dam si nejaky ten 1 a pol kilometrika a domov. Ale aj tak to dokazem len tak jeden mesiac s tych troch. Chodim vtedy fakt denne a robi mi to dobre a potom zasa chytim lemru a prdim na to.
Uz skoro 5 rokov v tanci nerobim nic. Moja posledna skupina sa rozpadla - prachy. Takze tak. Hnijem jak ta stara hruska

FanaticGay povedal(a)...

PS - bol som u lekarky a ona ze hmm vas nebolievaju nohy? Myslel som si ty krava mna nohy bolia od sestnastich uz o tom ani neviem.

germa povedal(a)...

a davas aj súkromné hodiny tanca? :)

Unknown povedal(a)...

toto o tanci som netusila, a to mi asi budes musiet povypravat...wau

Reed povedal(a)...

tak plavat, to je aj moje maximum. ale kua, ked ja radsej kukam prison break, nez sa pobalit a ist si zaplavat - som leniva svina :)

dievčatko s dáždnikom povedal(a)...

môžem milovať aj gaya???
no keď chcem ta k môžem, nie?

krááásne píšeš zlato:o)

Anonymný povedal(a)...

reed: takze prison break...?! :)))

Reed povedal(a)...

luplik: jasneee. uz sme na 2nd season. v statoch prave sla 16ta cast, my sme vcera kukli 14tu. prvy season bol skvely, voci druhej staffli mam uz svoje vyhrady :) skoda, ze odteraz to bude uz len jedna cast tyzdenne.
neva, desperate housewives to istia

FanaticGay povedal(a)...

No ja prison break tak pekne po jednej casti na tv ACH JOJ. Ale moze byt. A ten sviniar Wentworth Miller. Ten moze byt tiez.
.
Akobysomtito - dazdnickova - aby si mi nehovorila, ze ti to nemam robit... No ...mozes ale bude ti to na tie povestne dve veci.

natalie povedal(a)...

pises stale lepsie...

Reed povedal(a)...

na joj? ale ten dabing je... ach joj!

Anonymný povedal(a)...

reed: PB je super... som sa bála, že čo porobia v druhej sérii, ale zvládli to podľa mňa na výbornú... má to úplne inú šťavu ako jednotka a stále sa je na čo pozerať... ;)

dievčatko s dáždnikom povedal(a)...

počuj obľúbený, veď ale ja práve kvôli tým dvom veciam :D

lota povedal(a)...

skvele, prisla som precitala som a mam fakt dobry pocit...

Anonymný povedal(a)...

Ahoj.
Pekne si to napisal. Konecne som si to precital aj ja. A ten predchadzajuci clanok je este lepsi.
Tvoj mangel.:)))

sas povedal(a)...

Tento clanok je fakt zasa vyborny, ostatne uz postupne docitam :) prudko citatelne veci. Mas velmi atraktivne povolanie, ale drina, vsak?