streda 14. februára 2007

V divadelnom klube...


V divadelnom klube boli snáď všetci teplí. A chválili sa, každý jeden, že sa s tebou už vyspali. Ty si bol slávny, dnes by sa povedalo, že celebrita. Ja som bol mimo v tom svojom jedinom novom pokreslenom tričku, rifliach a číňanoch za sedemdesiatpäť československých korún. A chcel som byť tiež macher čo s tebou strávil noc.

Myslel som si, že sa mi sníva keď si si ku mne sadol a dokonca si vedel ako sa volám. Priblížil si ústa k môjmu uchu a zašepkal si "Poď ideme von. Nech tých debilov rozdrapí." Bol si celkom drobný, ale pohyboval si sa nepredstaviteľne rýchlo. A tak sme behali po Bratislave a ty si stále niekoho hľadal. Všade sme vchádzali bez platenia a nakoniec vo Véčku si vykríkol. "Aha to je...", nemám žiadnu spomienku na jeho meno ani na jeho chuť. "Ide s nami. Vrátil sa z vojny práve dnes." Keď sme boli u teba doma poslal si nás spolu do sprchy a ty si popíjal ten drahý koňak. A ja som sa hneval, že ma nechceš. Že zasa nebudem môcť rozprávať, že som s tebou bol.

Pýtal som sa prečo mi to robíš a ty si sa len nahlas smial a vravel si. "Venuj sa mu, bol dva roky v západných čechách, potrebuje ťa viac ako ja."

A ja som sa hneval ešte viac a trucovito som odmietol s ním ísť do tvojej veľkej postele. Tak sme tam sedeli, ty si sa smial, on sa opil a ja som sa hneval. Ráno si ma odviedol skoro až k nám domov. Po meste sa prví robotníci náhlili do Dynamitky a ja som mal chuť ťa udrieť za všetko to poníženie, ktoré som cítil. Chytil si ma za ruku a pobozkal si ma priamo pred tými náhliacimi sa robotníkmi. Keby to bolo dnes, boli by sme spolu v Novom čase. A potom si mi povedal: "To máš darček odo mňa. Lebo ty si anjel. Raz to pochopíš." A opäť si ma pobozkal a ja som odišiel domov.

Neprebehli ani štyri roky keď som v Smene zbadal tvoju fotku. Veľkú čiernobielu usmievajúcu fotku a pod ňou text že si mŕtvy. Umrel si na AIDS. Dal si mi dar...

Nech si teda kdekoľvek, pekného Valentína.

11 komentárov:

Stephen Woolf povedal(a)...

vo väčšine je kúsok dobra. smutný príbeh

Úplne iná povedal(a)...

Ale to, ze si anjel, si vtedy este nevedel, ze?

Ja povedal(a)...

Možno je dobré, že niektoré veci začneme správne chápať až s odstupom času...

dievčatko s dáždnikom povedal(a)...

no do pi*i
ďalší anjel, sa teším :o)

FanaticGay povedal(a)...

Cvirova zasa prehana
Voolfi - tvoj obrazok je super a tvoje meno...dostalo ma lebo... fakt ich oboch milujem aj Pistu aj Virdziniu.
Veci, ktore sa nam tak svinsky nepacia obvykle zacneme chapat az ked su prec a ja hovorievam, ze vdaka za tie dary aj ked to tak skur... bolelo.
Dobru noc a uzite dna aj ked je to Valentin :)

Úplne iná povedal(a)...

Cvirova ta ako jedna z mala ludi videla... no, dve promile to boli, ci viac?
Si anjel. Je to anjeeeeeeel!

FanaticGay povedal(a)...

Hovoris o tom fernete co. Ze dve ty koxo dve? Keby to bolo mozne tak dvadsat :))) A prestan bonzovat lebo ta natrem, ze si jasnovidna vestica a potom to tu vysvetluj.

lota povedal(a)...

podla mna to nie je smutny pribeh...skor bolavy...Pekne pises

ostrovanka povedal(a)...

ak napisem, ze dobre pises, bude to, ako keby som o vode povedala, ze je mokra...

a ak cvirova hovori, ze si anjle, tak urcite si :))))

germa povedal(a)...

paradne písanie, fakt

Úplne iná povedal(a)...

JA som predsa vila,a vy to vsetci dobre viete!